מה זה מערכת הזדהות אחודה – SSO?
אם נבקש להצביע על גורם מרכזי אחד שמהותי אצל אינספור עסקים, ככול הנראה שנבחר להתמקד בהתייעלות. כל עסק מבקש לנצל את זמן העבודה על הצד הטוב ביותר, להימנע מבעיות צדדיות שמערימות קשיים מיותרים, לקצר הליכים (מבלי לפגוע באיכות הביצוע) ואף להפנות משאבים (אנושיים וכלכליים) בצורה מושכלת. מכאן שאם גם אתם מבקשים להתייעל, ובו זמנית העובדים או הלקוחות שלכם נעזרים בשלל מערכות ואפליקציות, הגיע הזמן שתכירו מקרוב מערכת הזדהות אחודה – SSO.
why single sign on?
שמעתם על SSO ומבקשים לעצור להבין על מה כולם מדברים? ובכן single sign on עונה על אחת מהבעיות היותר נפוצות אצל ארגונים שבמהלך יום העבודה נדרשים להזדהות מול מגוון מערכות, אחרת הגישה נשארת חסומה, וזאת בשל שיקולי אבטחת מידע. מכאן שאם לא רוצים שעובד זוטר ייחשף למידע רגיש/מסווג, ואם רוצים להגדיר במדויק מי מורשה להיחשף לאיזו תוכנה, מדובר בפתרון יעיל ואלגנטי.
כיצד single sign on פועלת?
מאחורי הקלעים של מערכת single sign on קיים מנגנון חכם שנתמך בעבודת אפיון ממוקדת ומקדימה. מכאן שהמערכת יודעת היטב למי לאפשר גישה ובאלו מישורים, וזאת באופן אוטומטי – מבלי שנידרשת הירשמות מחודשת עבור כל צורך ופעולה נחוצה. בהתאם לסיסמה חד פעמית שהוגדרה ויועדה מראש זוכים להיכנס לסך היישומים הרלוונטיים, וזאת לכל אורך יום העבודה – מבלי שנדרשים בכל פעם מחדש להזין סיסמה!
היתרונות שמציעה מערכת הזדהות אחודה
מעבר לעובדה שמערכת הזדהות אחודה מייעלת באופן ניכר את זמן העבודה, היא גם נדרשת במישורים משלימים. מסייעת הן מבחינת אבטחה והן מבחינת חוויית משתמש. שנרחיב? מערכת SSO מסייעת לאתר פרצת אבטחה טרם היא מתממשת, וזאת בזכות אפיון אישי ואינטגרציה חכמה שפועלת מאחורי הקלעים ושמתחברת עם מגוון מערכות רלוונטיות. כמו כן, המערכת יודעת להציע אימות זהות כפול – אלמנט הגנתי שממזער באופן ניכר התקפות סייבר.
מה באשר לחוויית משתמש? ברגע שהעובדים זוכים לנהל יום עבודה בצורה חלקה, מבלי שנדרשים לעצור להזין בכל פעם מחדש סיסמה, הם הרבה יותר נינוחים (לא קיים ברקע החשש שהם שוב ישכחו את הסיסמה) והם יודעים להעריך סביבת עבודה מתקדמת.
ציינו שבחירה ב single sign on מחזקת את מערך הגנת הסייבר ומטיבה את חוויית המשתמש (בין אם מדובר בעובדים ובין אם מדובר בלקוחות שלכם), אך כאן נוסיף אלמנט משמעותי נוסף – התייעלות כלכלית. לא רק שנמנעים מהתקפות כופר ומפגיעה במוניטין (תרחישים שעשויים להיגרם בשל ניצול לרעה של סיסמה ע"י גורמים עוינים), אלא גם צוות התמיכה אינו נדרש להתעסק עם לקוחות ועובדים ששכחו סיסמה (תרחיש נפוץ למדי).
כיום יותר מתמיד
שנסכם? כיום כאשר עובדים מהנייד, מהמחשב, מהמשרד, מהבית, עם מגוון מערכות ולצד שלל אפליקציות. כיום כאשר התרגלנו לזמינות המידית של המידע וכל עיכוב שנוגע להתנהלות טכנולוגית מוביל למיאוס, רק מתחדד עד כמה הטמעת single sign on מומלצת.