הלוואות לעסקים חדשים

איך לוקחים הלוואות לעסקים חדשים?

בכל שנה מוקמים בישראל עשרות אלפי עסקים חדשים בתחומים שונים. כל בעל עסק חדש חולם להתחרות בשוק הרלבנטי, למשוך לקוחות, לצמוח במהירות ולהצליח בגדול. עם זאת, למרבה המזל רבים מהם לא צולחים והרבה מאוד עסקים מתקשים לשרוד. אם אתם עומדים לפתוח עסק חדש, חשוב מאוד שתעשו את הדברים נכון בצעדיכם הראשונים, על מנת להעניק לעצמכם את הסיכוי הגבוה ביותר לא להיכנס לסטטיסטיקה השלילית של עסקים שלא מצליחים לתפוס תאוצה.

פתיחת עסק כרוכה באתגרים רבים, ובעיקר בהמון הוצאות, ובמיוחד בתחילת הדרך לא פשוט למצוא את מקורות המימון לכך. לכן, בדרך כלל עסקים חדשים פונים לפתרון של לקיחת הלוואות לעסקים. אין בכך שום דבר פסול, להיפך, זהו מנוע צמיחה משמעותי ויעיל, אבל – וזה אבל גדול – כדי שזה יקרה עליכם לדעת כמה שיותר על הלוואות לעסקים, לקבל החלטות מושכלות ולסדר לעצמכם שקט כלכלי שיאפשר להתמקד בשאר האתגרים.

מאיפה ניתן לקחת הלוואות לעסקים?

  • הלוואה בנקאית – הבנקים בישראל מציעים הלוואות ייעודיות לפתיחת עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. אם אתם הולכים לכיוון הזה, כדאי לפנות לבנק בו אתם מנהלים את החשבון של העסק, על מנת לחסוך זמן בבדיקות. כך או כך, הלוואות לעסקים מהבנקים דורשות תהליך בירוקרטי לא קצר, אך אם תפנו לבנק שעבר מכיר אתכם ואת מצבכם, תוכלו לפשט מעט את התהליך.
  • הלוואה חוץ בנקאית – יש לא מעט גופים לא בנקאיים שמציעים הלוואות לעסקים. המוכרים שבהם הם חברות כרטיסי האשראי, אשר מציעות הלוואות לכל מטרה שבין השאר מתאימות למימון פתיחת עסק חדש. אם תבחרו בחברה כזו, תהנו מתהליך מהיר ופשוט ולא תצטרכו ערבים או ביטחונות, אך תשלמו ריבית יחסית גבוהה. אפשרות חוץ בנקאית נוספת היא הלוואה מחברות ביטוח וקרנות פנסיה, כנגד חיסכון בקופת גמל, קרן השתלמות או ביטוח מנהלים. אלה הלוואות בריבית נמוכה מאוד.
  • הקרן לעסקים בערבות מדינה – מדינת ישראל מנסה לעודד הקמת עסקים קטנים ובינוניים, ולכן הקימה קרן דרכה ממנה ניתן לקבל הלוואות לעסקים. אפשר להגיש בקשה דרך הגופים המתווכים (בנקים וחברות אשראי), אך לשם כך עליכם לעמוד בתנאי סף ולהגיש שלל מסמכים.

מה אתם חייבים לקחת בחשבון?

ראשית, חשוב מאוד לוודא שאתם לוקחים הלוואות לעסקים על בסיס תוכנית עסקית מפורטת ומסודרת. לפני שאתם בוחרים לבחור מקורות מימון, עליכם להיות בטוחים שאתם יודעים בדיוק איך ומה אתם רוצים לעשות, לאיזה לקוחות אתם מכוונים, מי הם המתחרים ומה הם עושים, באילו ספקים תשתמשו, כמה עובדים תעסיקו ועוד. תתבססו על עובדות ולא על ניחושים.

מעבר לזה, יש כמה דברים אליהם חובה לשים לב כאשר לוקחים הלוואות לעסקים: הריבית, כושר ההחזר שלכם, תקופת ההלוואה, נקודות יציאה וכל התנאים השונים אשר מתלויים להלוואה.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

Similar Posts