בנייה קלה – היתרונות והחסרונות

כאן אנו מסתכלים על כמה ממאפייני המפתח של זכוכית כחזיתות מבנים. במקום קירות, הזכוכית מספקת נוף ללא הפרעה לדיירי הבניין, ומכיוון שניתן לעצב זכוכית לכל צורה, היא מיטיבה עם אדריכלים ויזמים במובנים רבים. סוג הזכוכית הנכון יכול להפחית את צריכת האנרגיה של דיירי הבניין ולהוזיל את חשבונות האנרגיה. להתנגדות סיסמית של בתים השימוש בזכוכית בבניין יכול לייקר את עלות הבטיחות והביטחון של הבניין, שכן זכוכית מספקת יותר שקיפות.

לעץ ממדי המשמש בבניית בתים של מסגרת קלה יש יכולות עמידות בפני אש מוגבלות

השימוש בחומרי מעכבי אש והתקנת מערכות ספרינקלרים יכולים להפחית את הסיכון לשריפה במבני שלדות עץ שהושלמו, אך בונים צריכים להיות מודעים לסכנת השריפה בשלב מוקדם של הבנייה כאשר מסגרת העץ פתוחה לרווחה וללא הגנה. עובש וטחב עלולים להוות בעיה גם במבני עץ, אם כי ניתן להימנע מהם גם אם שמים לב לבקרת רטיבות, איטום חלונות נכון ואמצעי מניעה נוספים. לעומת זאת במבני פלדה כאשר הטמפרטורה עולה הפלדה מתעוותת וחוזקה יורד וקורס, ובשימוש בעץ יש לנקוט באמצעי בטיחות אש מונעים.

פלדה היא אנאורגנית ואינה דליקה, ולכן יש לה יתרונות הגנה מפני אש, אך בשימוש בבניינים היא מתרחבת וקורסת עקב חום מוגבר. עץ דורש כמעט פי שניים אנרגיה תרמית מאבן ובטון; באופן דומה, נדרשת פי שלושה מאנרגיה לחימום או לקרר פלדה.

לפלדה כשלעצמה יש את יחס החוזק-משקל הגבוה ביותר מכל חומר בנייה

בערך פי 25 מזה של עץ (מסגרות פלדה למעשה קלות יותר). העמידות של תמיכת מיסב מסגרת פלדה היא יתרון גדול של חומר זה לשימוש בבנייה, במיוחד לייצור של מבנה קיר ומסגרת נושאות.

ניתן לשנות בקלות מסגרות פלדה קלות כך שיתאימו למבנה הבניין

ומגוון גדלי פלדה זמינים כדי להתאים לכל מבנה. מחירי העץ והפלדה משתנים מדי יום; עם זאת, ההוצאה הנוספת של כלים מיוחדים וחומרי בניין נלווים הופכת מסגרות פלדה לאופציה יקרה יותר. עבור מסגרות, פלדה, בטון ועץ הם הבחירות הטובות ביותר עבור רוב חברות הבנייה, בהתאם לסוג המבנה הנבנה.

מסגור פלדה נתפס לרוב כדרך להציל את היערות שלנו

אבל הוא מכיל גם הרבה חומר בתולי… מצד שני, חומרי מסגרות עץ חדשים הם בעיקר מוצרים מהונדסים העשויים מפסולת חקלאית ועץ; ועץ יכול להיות מקורו ביערות ברי קיימא (מוסמך FSC), בעוד ייצור פלדה הוא מאוד אינטנסיבי. זוהי סיבה חשובה מאוד לשימוש הדומיננטי במבני פלדה בבנייה מסחרית. רק לאחרונה, במהלך 20 השנים האחרונות, מבני מתכת הפכו לעתים קרובות יותר בשימוש בבנייה ותיקון של בתים פרטיים.
למידע נוסף אודות בנייה קלה ובנייה קלה – היתרונות והחסרונות עליך להעיף מבט ב- mesinger.co.il

כיום

בניית מסגרת עץ שולטת בבנייה למגורים בארצות הברית. מסגרת קירות מתכת או מסגרת פלדה קלה, חלופה למסגרת עץ מסורתית, היא הסטנדרט לבנייה מסחרית בארצות הברית מאז תחילת שנות ה-50. כיום ניתן לסיים מבני פלדה באותם גימורים חיצוניים כמו מבנים העשויים מכל חומר בניין אחר.

בדרך כלל ניתן להרחיב מערכות בנייה ממתכת על ידי הסרת קצה

הקמת מבנה חדש והוספת לוחות קיר וגג מתאימים. ניתן לחתוך קורות עץ, קורות ועמודים לפי מידה במקום ובניגוד לחומרי בניין אחרים, אין צורך בציוד כבד. ניתן להציב את המבנה על פלטת בסיס עם ברגי עיגון או במצבים זמניים מאוד על אדן חלון ומוטות עיגון מעץ.

בעוד שהמסגרת בדרך כלל מיוצרת בבית

חלק מהאלמנטים יכולים להיות מוכנים מראש, מה שמאפשר שליטה טובה יותר בחלקים וזמן הרכבה מופחת. בניגוד לבניית מבנים קלים, בניית בית עץ ועמוד מצריכה חתיכות גדולות של עצים איכותיים שנכרתו מעצים גדולים. היות והעץ המשמש לבניית מבנה עץ וקורה חייב להיות צפוף וחזק יותר ממבני מסגרת קלה (ניתי עץ וקורות הם בדרך כלל סוג IV), הוא עמיד יותר באש. חסרון נוסף של מבנים עם עמודים וקורות הוא הנטייה שלהם להירקב.

נורות תליון סטנדרטיות

גם אם הן תלויות כמה סנטימטרים מהתקרה, יכולות לגרום לה להיראות הרבה יותר נמוך. תאורה שקועה באמת זורחת (סליחה על משחק המילים) עד כמה שהיא יכולה לגרום לתקרות שלך להיראות רחבות. כמו תאורת הדגשה, ניתן להשתמש בגופים שקועים כדי להאיר היבטים מסוימים של החדר.

אבל רק בגלל שהוא פופולרי אולי לא יהפוך אותו לבחירה הנכונה לבניית הבית החדש שלך

בסופו של דבר, האם תותקן תאורה שקועה בבית החדש שלך תלוי בך. אורות אלה יכולים להציע אווירה מאוד מרווחת ואלגנטית, אבל הם גם יכולים לשמור על תקרות חשוכות, להעלות את חשבונות האנרגיה.

כיוון נכון של חלונות וצוהר יכול להכניס אור יום ישיר ומפוזר, לספק את השילוב הטוב ביותר של אור לבניין ולהפחית סנוור. הבחירה והמיקום של החלונות והצוהר צריכים להיקבע לפי כמות האור הדרושה, כמו גם האקלים והעיצוב של המבנה.

לדוגמה

עץ בהיר משמש לבידוד תרמי וספיגת קול. חומר מסגרת, בחירת זיגוג ויעילות אנרגטית הם כולם מרכיבים חשובים. חומרים אלה יכולים לספק יתרונות בריאותיים ומורליים נוספים לעובדים ולתושבי בנייני מתכת ביוסטון. על פי מדריך עלות הגג של יועץ הבית, חומר זה יכול לעלות בין $120 ל-$900 ל-100 רגל מרובע (או "ריבוע" אחד של חומר).

בניגוד לעץ

שיוצר יותר פסולת במהלך הבנייה, מבני מתכת הם יחסית נטולי פסולת. פלדה היא גם חומר יעיל ביותר, 100% ניתן למיחזור ועמיד בפני קורוזיה, שבניגוד לעץ, ממזער את החששות לגבי בלאי מסגרת. פלדה ואלומיניום הן שתיים מהמתכות הנפוצות ביותר בגגות מגורים ותומכות צבע היטב.

עם זאת

למרות האמינות שלו, חלק מבעלי הבית מעדיפים להשתמש בעץ במקום בפלדה. עם זאת, תכונות עיצוב מסוימות שנמצאות בבתים מודרניים יותר, כגון שלוחים או חלונות גדולים, קשים ליישום כאשר מסתמכים על מסגרת עץ. מבני מתכת מסורתיים משתמשים במסגרות קשיחות גדולות הדורשות תומכי עמודים גדולים וקורות צולבות אפשריות במערכת היסודות כדי לתמוך במסגרות אלו. כמו כל אסטרטגיית בנייה אחרת, למסגרת פלדה קלת משקל יש את היתרונות והחסרונות שלה שאתה צריך לקחת בחשבון בעת הבנייה, אבל בשימוש נכון, זה חוסך הרבה זמן ועבודה.

ישנם יתרונות רבים של שימוש בפלדה בפרויקט בנייה שאי אפשר להתעלם מהם

והיתרונות יכולים להקל על הדאגות שלך בתהליך הבנייה. עם זאת, בעת בחירת מערכות בנייה מפלדה לפרויקט הבניין שלך, אתה יכול להיות בטוח שאתה מקבל החלטה אחראית לסביבה. הפורלינים אינם מיועדים לשאת ציוד נוסף ואינם ניתנים לאבטחה בקלות.

Similar Posts