האם ציפורן חודרנית יכולה לחזור? ואיך זה קשור ליבלות ברגליים

ציפורניים חודרניות הן בעיה שכיחה בכף הרגל שעלולה להיות כואבת ולא נוחה. הם נגרמים על ידי ציפורן או בוהן מתעקלות, חותכות לתוך העור. אין תרופה ברורה לציפורניים חודרניות, אך ישנם טיפולים שיכולים לסייע במניעת חזרתם.

האם ציפורניים חודרניות יכולות לחזור?

ציפורן חודרנית יכולה לחזור, אבל היא לא שכיחה. אם יש לכם ציפורן חודרנית, אז תהיה לכם ציפורן שצומחת פנימה וכואבת. זה יכול לנבוע מהרבה דברים, כולל טיפוח לא נכון או לבוש נעליים. אם המצב אינו מטופל, אז זה עלול להוביל לזיהום ומוגלה על הציפורן. דלקות ציפורניים חודרניות עלולות להוביל לזיהומי עצמות, וזו הסיבה שיש לטפל בהן במהירות.

טעות נפוצה היא שציפורן חודרנית תחזור לאחר טיפול. זה לא נכון. ניתן לטפל בציפורן חודרנית על ידי רופא כף רגל או רופא כף הרגל והבעיה אמורה להיעלם סופית.

יש אנשים המאמינים שאם יקצצו את הציפורן, היא תתקצר בחזרה ולא תגרום לכאב רב. זה גם לא נכון. כריתת הציפורן אינה עוזרת לכאבים ואינה מפחיתה את הסיכוי שהבעיה תחזור שוב בעתיד.

לחלק מהאנשים יכולים להיות ציפורניים חודרניות במשך חודשים או שנים ללא טיפול. אבל חשוב לא להתעלם מהם מכיוון שהם עלולים להוביל לסיבוכים חמורים כמו זיהום או נזק קבוע אם לא מטופלים.

ציפורן חודרנית עלולה לחזור אם היא לא מטופלת כראוי בזמן. אם זה קורה, עליכם לפנות לרופא בהקדם האפשרי לקבלת אפשרויות טיפול שעשויות לכלול ניתוח או הסרת החלק החודרני של ציפורן הבוהן באמצעות קובץ חשמלי הנקרא e-file או scaler פנאומטי".

האם ציפורניים חודרניות גורמות ליבלות בכף הרגל

יש אנשים המאמינים שציפורניים חודרניות גורמות ליבלות בכף הרגל, אבל זה לא תמיד נכון.

ישנם שני סוגים של יבלות בכף הרגל: פלנטר וגב. יבלות כף הרגל ממוקמות בחלק התחתון של כף הרגל, ואילו יבלות גב ממוקמות בחלק העליון של כף הרגל. ציפורניים חודרניות עלולות לגרום ליבלות בכף הרגל, וזו הסיבה שכדאי תמיד לקצץ את הציפורניים.

יבלות ברגליים נגרמות על ידי וירוס HPV והן יוצרות זיהום בעור הרגליים. הזיהום אינו מדבק, אך מהווה מטרד והוא עלול להתפשט אם לא מטפלים בו במהירות מספקת.

קליניקה מומלצת בטיפול יבלות בכף הרגל היא Wisefeet אשר מומחים בטיפולים של פצעים בכף הרגל ובכל שאר התחומים הנלווים לתחום.

טיפול ביתי עבור ציפורניים חודרניות

ציפורניים חודרניות יכולות לחזור אם לא מטפלים בהן כראוי. אם יש לכם ציפורן חודרנית, חשוב לגזוז את הציפורניים באופן קבוע ולהשרות את הרגליים במים חמים למשך 10 דקות כל יום לפני השינה.

אז מהי בעצם ציפורן חודרנית?

בעיה נפוצה בכף הרגל, ציפורן חודרנית מתרחשת כאשר חלק קטן מהציפורן מתקפל פנימה לתוך העור. הציפורן דוחפת לתוך הרקמה הרכה של הבוהן שלכם, וגורמת לכאב ולפעמים לזיהום.

ציפורן חודרנית היא בעיה שכיחה בכף הרגל המשפיעה על כמעט 1 מכל 10 אנשים. זה מתרחש כאשר חלק קטן מהציפורן מתקפל פנימה לתוך העור, מנתק את אספקת הדם. הציפורן דוחפת לתוך הרקמה הרכה של הבוהן שלכם, וגורמת לכאב ולפעמים לזיהום.

כדי לבדוק אם יש ציפורן חודרנית, נסה לקחת קוצץ ציפורניים ולגזום את ציפורני הבוהן הגדולה לאורך של כ-1/4 אינץ'. לאחר מכן, השתמשו בלהב המספריים של הקוצץ בצד של ציפורן הבוהן הקטנה שלכם. אם אתם רואים דם כהה על העור שלכם סביב בסיס הבוהן הקטנה שלכם, או אם זה כואב כשאתם נוגעים בה או מזיז את אצבעות הרגליים, אז יש לכם ציפורן חודרנית.

מה גורם לציפורניים חודרניות?

ציפורניים חודרניות קורות מסיבה אחת או יותר: נעליים צמודות או צרות מדי, נעליים שגורמות לכם ללכת על בהונותיך או על הרגליים שאינן מיושרות. פחות שכיח, זה עלול להיגרם על ידי בעיה רפואית כגון דלקת פרקים, סוכרת או אפילו סוגי סרטן מסוימים.

תסמינים נפוצים של ציפורניים חודרניות

כאב מציפורן חודרנית מתחיל לרוב בהדרגה ויכול להתגבר עם הזמן עד שהוא הופך לבלתי נסבל. אתם עלולים להרגיש כאב סביב הקצה העליון בקצה הבוהן שלכם או גבשושיות גבשושיות מתחת לציפורן שלכם במקום שבו היא צומחת על הצד של מיטת הציפורן שלכם.

ציפורן עם ציפורן חודרנית מתחילה לרוב כגבשושית קטנה ואדומה על פני הציפורן. זה עלול להיות גדול יותר ולהתחיל להיות רך או כואב תוך כדי גדילה. ברגע שהזיהום מתחיל, זה יגרום למיטת הציפורן שלכם להיות דלקתית או נפוחה ותראה הפרשה לבנה או צהובה בבסיס הציפורן שלכם (החלק הקרוב אליו מתחברים בהונותיך).

כמה זמן לוקח לציפורן שנכרתה לצמוח בחזרה ומה עליי לעשות עם זה לאחר מכן?

ציפורניים גזורות הן די נפוצות ויכולות לקרות לכל אחד. החדשות הטובות הן שהם גדלים בחזרה במהירות, תוך כחודשיים. עם זאת, ייתכן שהציפורן לא תהיה חזקה כפי שהייתה לפני שהיא נחתכה. כדי לוודא שהציפורן תצמח בחזרה כמו שצריך, כדאי להשתמש בקרם למחזק ציפורניים.

כאשר חותכים את הציפורניים קרוב מדי לעור, זה עלול לגרום נזק למיטת הציפורן ולרקמות שמסביב. במקרים מסוימים, זה יכול להוביל לזיהום או נזק עצבי קבוע באצבעותיך. אז אם את נוטה לגזור ציפורניים קצרות מדי או שאין לכם זמן למניקור כל כמה שבועות, הקפידי להשתמש בקרם מחזק ציפורניים לאחר מכן!

Similar Posts