ניתוח מפרק ברך – אילו טכנולוגיות קיימות בחדר הניתוח

ניתוח מפרק ברך הוא אחד הניתוחים האורטופדיים הנפוצים ביותר. הניתוח מבוצע לתיקון או החלפה של ברך שנפגעה מפציעה, מחלה או פגם מולד.

חדר הניתוח חווה שינויים רבים בעשורים האחרונים. אחת ההתפתחויות החשובות ביותר הייתה הכנסת רובוטים כירורגיים בפרוצדורות רפואיות. רובוטים אלו נועדו לסייע למנתחים בביצוע ניתוחים זעיר פולשניים ומורכבים בדיוק ובדיוק.

זרועות רובוטיות נועדו לבצע משימות שאחרת היו מבוצעות באופן ידני על ידי אדם. הם יכולים לשמש להחזקת מכשירים, ניטור הסימנים החיוניים של המטופלים ומשימות אחרות שאחרת היו דורשות עוזר לבצע אותן באופן ידני במהלך הניתוח.

מה זה ניתוח מפרק ברך?

ניתוח מפרקי ברך הוא אחד הניתוחים הנפוצים ביותר באורטופדיה. זה כולל חיתוך הרצועות, הסרת הסחוס הפגוע והחדרת לוחית מתכת או שתל פלסטיק כדי לשמור על יציבות המפרק. הניתוח אורך כשעה וחצי, אך אם יש סיבוכים זה יכול לקחת עד שעתיים.

אילו טכנולוגיות קיימות בחדר ניתוח

ניתוח מפרק ברך הוא הליך שכיח שרופאים מבצעים. זה נעשה בדרך כלל לטיפול בפציעות ברכיים ומחלות. בחדר הניתוח ישנן טכנולוגיות שיכולות לסייע למנתחים בעבודתם.

להלן כמה מהטכנולוגיות המשמשות בניתוח מפרקי ברך:

  • מערכות ניווט ממוחשבות – מערכות אלו משתמשות בתמונות ברזולוציה גבוהה של הברך של המטופל כדי להנחות את המנתחים במהלך הניתוח. הם גם מספקים הדמיה תלת מימדית של ההליך הכירורגי, כך שהם יכולים לראות מה הם עושים לפני שהם באמת עושים את זה. המערכת מספקת מפה של הברך של המטופל ומנחה אותו בתהליך הניתוח שלב אחר שלב ללא שגיאות או טעויות.
  • מכשירים הפטיים – מכשירים אלו מאפשרים למנתחים לחוש מה הם עושים בזמן אמת בזמן ניתוח באמצעות משוב מגע על הידיים, מה שיכול להועיל לפרוצדורות עדינות כמו ניתוחים אורטופדיים.
    אם תרצו לדעת יותר פרטים אתם מוזמנים להיכנס לאתר https://www.ronendebi.co.il/ , שם תוכלו למצוא ולהתייעץ עם פרופסור רונן דבי אורתופד מנתח מומחה, אשר יסביר לכם במדויק את התהליך וכל המשתמע ממנו.

מה ההשלכות של ניתוח מפרק ברך ?

ניתן לבצע את הניתוח בחדר הניתוח. המטופל עובר הרדמה והמנתח חותך את העור והרקמות כדי להגיע למפרק הברך. לאחר מכן הם יסירו את כל חלקי המפרק הפגומים ויחליפו אותם בשתל תותב.

הניתוח בדרך כלל מוצלח, אך יש לו השלכות מסוימות. ייתכן שהמטופל לא יוכל לעשות יותר פעילויות מסוימות, כמו ריצה או ספורט. גם הברך שלהם עשויה להיות נוקשה ופחות גמישה לאחר הניתוח, מה שעלול להקשות עליהם לעלות במדרגות או לשבת לפרקי זמן ארוכים.

כיצד ניתוח מפרק ברך מתבצע?

ניתוח מפרק ברך הוא הליך כירורגי הכולל החלפת הסחוס והעצם במפרק הברך. ניתוח מפרק ברך מבוצע בדרך כלל על ידי איש מקצוע רפואי הנקרא אורטופד. האורטופד יבצע את הניתוח על שולחן ניתוחים בבית חולים או במרכז כירורגי.

מטרת הניתוח היא להחזיר את התפקוד למפרק הברך ולהקל על כאבים. ההליך מצריך לעתים קרובות הסרת רקמות פגועות מהברך, ניקוי שברים רופפים, ולפעמים חיתוך או גילוח של חלקים מהעצם. לאחר מכן, המנתח יחליף את הרקמות הללו בחומרים מלאכותיים כמו מתכת או פלסטיק, או ברקמה טבעית כמו סחוס או עצם מחלק אחר בגופך.

ניתוח מפרק ברך מתבצע בעזרת רובוט כירורגי. מדובר במכונה ממוחשבת המסייעת למנתח במהלך הניתוח. למכונה סט של שלוש זרועות רובוטיות ומצלמת אנדוסקופ כדי לוודא שכל חלקי הגוף גלויים למנתח.

הרובוט הניתוחי מורכב מ-3 זרועות רובוטיות המשמשות לאחיזה ולתפעל מכשירים שונים בתוך גופו של המטופל. יש לו גם מצלמת אנדוסקופ שניתן להחדיר לכל חלק בגוף המטופל כדי לתת למנתחים תצוגה טובה יותר של מה שהם עובדים עליו.

הרובוט הניתוחי משתלט על חלק מהמשימות מהמנתחים, כמו ביצוע חתכים בעור ובגידים, החדרת מחטים או כלים לרקמה, הסרת איברים או מבנים אחרים מתוך הגוף וכו'. הרובוט הניתוחי יכול לשמש גם לניתוחים מסובכים יותר כמו אלה המערבים כלי דם או עצבים.

 

Similar Posts