צמיגים לרכב

צמיגים לרכב: מתי לבדוק? מתי להחליף?

צמיגים לרכב הם הגורם שבא במגע עם הכביש בימים של חום ובימים קפואים. כיוון שמדובר בחלק שהוא בעל חשיבות רבה ברמת הבטיחות ברכב, יש להקפיד על מספר כללים בנוגע אליו

צריך להודות באמת: טיפול ברכב הוא טרחה שרבים היו מעדיפים להמנע ממנה. יחד עם זאת, התחבורה הציבורית בישראל לא מאפשרת כמעט להיות נטולי כלי רכב ולכן חשוב להקפיד על טיפולים שנתיים, החלפת חלקי חילוף, טיפולים שנתיים וכמובן תחזוקה שוטפת של כלי הרכב. אחרי הכל, ברגע האמת כל אחד רוצה לדעת שהרכב יתפקד בצורה הטובה ביותר וישמור על חייו ועל חיי היקרים לו.

ענבל מירושלים היא אחת שדואגת לטפל ברכב במועד לאורך כל השנה. "יש לי ילדים קטנים", היא אומרת. "הדבר האחרון שאני צריכה הוא להתקע איתם באמצע כביש מהיר בלי יכולת לזוז כי הרכב יצא מכלל תפקוד. מהסיבה הזו אני מקפידה מאוד על טיפולים לפני הקיץ, לפני החורף, בדיקת מים ושמן לאורך כל השנה ובעצם כל מה שצריך כדי שהרכב יתפקד על הצד הטוב ביותר".

ההקפדה של ענבל על הפרטים הקטנים עשתה עבורה את ההבדל באחד הימים כאשר נתקעה עם פנצ'ר. "פנצ'ר זה עניין שאי אפשר להיערך אליו מראש, זה ברור", אומרת ענבל. "יחד עם זה, צמיגים לרכב הם לא עניין שאפשר להקל בו ראש. אני בודקת את לחץ האוויר בגלגלים על בסיס קבוע ואחת לכמה חודשים מוודאה שגם בגלגל הרזרבי יש אוויר, ככה שבמקרה הצורך הוא יתן מענה ראוי, וכך היה. באמצע נסיעה עם הילדים שמעתי שהרכב חורק. עצרתי בצד וראיתי שאחד הגלגלים שטוח לחלוטין, משמע יש פנצ'ר ואי אפשר להמשיך לסוע עם הרכב. המשכתי להתקדם לאט עד שהגעתי לתחנת דלק ושם עצרתי את הרכב. הוצאתי את הילדים מהאוטו וביקשתי מהם לעמוד בצד בצורה בטוחה. לאחר מכן ניגשתי למלאכת החלפת הגלגל".

בניגוד לנהגים רבים שלא יודעים להתמודד עם החלפת גלגל, אביה של ענבל לימד אותה כבר מגיל צעיר איך עושים את זה. "התחלתי להרים את הרכב ואז הגיע מישהו והציע לי עזרה. הסכמתי כי היה לי חשוב להיות גם בתשומת לב לילדים שלי. החלפנו את הגלגל בזריזות וחזרנו לסוע. כמובן שהתחנה הבאה שלי הייתה פנצ'ריה, שם ביקשתי שיחליפו את הצמיג ויבדקו את שלושת הצמיגים הנוספים. בעיני, יש חלפים שאפשר להקל בהם ראש, אבל צמיגים לרכב הם עניין בטיחותי ממדרגה ראשונה ובזה לא כדאי לחסוך".

לאחר הטיפול בפנצ'ר המשיכה ענבל בנסיעה בטוחה. "היה לי מזל שמישהו עצר לעזור לי, שהילדים היו סבלניים ולא רעבים או עייפים. זה כול היה להיגמר אחרת לגמרי. אני ממליצה לכל נהג ונהגת לבדוק צמיגים לרכב לפני הקיץ ולפני החורף".

Similar Posts