אתגר הנינג'ה ישראל – התוכנית שסחפה מדינה שלמה

אתגר הנינג'ה ישראל יצאה בערוץ הטלוויזיה הישראלי 12 (קשת). לאחר שזכה לפופולריות עצומה ברחבי העולם, פורמט הטלוויזיה הממכר נחת בישראל וסחף מדינה שלמה בגרסה הישראלית בהנחיית אסי עזר ורותם סלע.

פורמט התוכנית

התוכנית, שהומצאה ביפן שנת 1997 בשם sasuke במקור הייתה פורמט של מסלול מכשולים בן 4 שלבים בו התחרו כ100 שחקנים. חברת ההפקה של התוכנית מידוראמה (שמה של החברה העניק את השם של המתקן הסופי והמפורסם ביותר של התחרות, הר המידוראמה) בחרה בשם סאסוקה על שם דמות בידיונית של נינג'ה המופיעה בסיפורי עם שבעל פה ושישנה מחלוקת על האם הוא בוסס על אדם אמיתי או לא.

בשנת 2006 התוכנית היפנית שודרה בכבלים האמריקאיים על ידי הערוץ G4, שבהמשך אפשרה את "אתגר הנינג'ה האמריקאי" שאפשרה לאמריקאים לטוס ליפן ולהתנסות במסלולי הנינג'ה שם. עד מהרה התוכנית מצאה קהל אוהדים הדוק והפכה לתוכנית הנצפית ביותר אצל הערוץ. מה שהוביל לבניית מסלול נינג'ה דומה בלאס וגאס

כיום הפורמט ברב העולם דומה לפורמט לפורמט האמריקאי, בו ישנם שלבי מוקדמות, יותר מכשולים, ובריכות מתחת לכל מסלול, שבמידה והמתמודד נופל לתוכן, הוא נפסל. בנוסף לכך מומצאים מכשירי נינג'ה חדשים כל הזמן והתוכנית ממשיכה להתחדש.

בישראל

כבר בעונה הראשונה התוכנית הפכה ללהיט היסטרי בישראל. התוכנית אשר שייכת לתחום הריאליטי, בלטה מעל מתחרותיה בתחום בעקבות המסרים החיוביים שהיא מעודדת. כל מסלול נינג'ה הוא אחיד ומאפשר שיפוט על ידי מדדים אובייקטיבים,המתמודדים באים מתחום הספורט, תומכים ומעודדים את חבריהם ובעלי גישה ספורטיבית למשחק.

ההשפעות החיוביות של התוכנית

השילוב של עולם הריאליטי יחד עם מסרים חיוביים יותר מיצבו את אתגר הנינג'ה כאופציה השפויה יותר לצפייה בטלויזיה אחרי החדשות. וגרמו למספר טרנדים להיווצר-תחום הטיפוס זכה למקפצה ביחסי הציבור בעקבות מתמודדים כמו שמלא וחזנוב, מסלול נינג'ה נבנה כמעט בכל עיר גדולה כדי שילדים יוכלו להתנסות בעצמם במשחק ואף שודרה בערוץ הילדים גרסה ייעודית לנוער של אתגר הנינג'ה בו הם עולים על מסלול נינג'ה מותאם למידות נוער. שמות בולטים בתחרות הפכו למוכרים בכל בית, במיוחד לאור העובדה שבאתגר הנינג'ה שלא כמו ברב תוכניות הריאליטי רבים מהמתמודדים חוזרים שנה לאחר שנה נוצר חיבור עמוק בין המתמודדים לקהל, מה שהופך אותתם לפרזנטורים טובים יותר ומעודד ילדים אחרים להתנסות במסלול נינג'ה דומה.

רוצים להתנסות בעצמכם?

בכל העולם ישנם מכונים ומגרשים המכילים מתקנים הדומים למתקני הנינג'ה על מנת שאחרים יוכלו להתאמן על המכשירים לפני התחרות או סתם בשביל להבין עדד כמה האתגר הוא קשה

גנית פארק בונה כשלושה סוגים של מסלולי נינג'ה, רובינייה, ג'וניור וPower park. מסלול הPower park הוא הדומה ביותר לתוכנית ומכיל רפליקות של המתקנים שעליהם אפשר להתאמן כמו הסטפר, הספיידר, הקרוסלה וסולם בסלמון. גרסת הג'וניור מכילה גם היא מתקנים דומים אך בגרסה המותאמת למימדים של ילדים קטנים יותר. בנוסף לכך שינו שעון עצר הנטען על ידי אנרגיה סולארית על מנת להשלים את החוויה של הנינג'ה. סוג נוסף של מסלול נינג'ה הוא מסלול רובינייה, בעל נראות שונה מהנראות של המתקנים בתוכנית אך בעל אותה פונקציונאליות. כך שגם במקומות שהאסתטיקה של המתקנים אינה מתאימה לעיצוב הפארק ניתן להתקין מתקנים אלו.

הכי חשוב הוא שתניעו את עצמכם

אם אפשר לקחת רק דבר אחד מאתגר הנינג'ה הוא שהוא מעודד את הילדים והנוער לזוז. בעולם המודרני שבו ילדים עוברים מלשבת בכיתה (או בחדר מול הזום) ללשבת על הספה ולצפות בטלוויזה, תוכנית שמעודדת לאורח חיים בריא ופעילות גופנית, בצורה שאינה מטיפה אלא מעודדת, זה בדיוק סוג התוכניות שצריך לראות יותר בטלוויזיה הישראלית.

Similar Posts